Monday 16 May 2011

Perangai Huduh Puak UMNO

Sebelum korang baca artikel penuh gua, gua harap lu orang dapat singgah dekat sini, sini, sini, sini, sini, sini, & sini sebagai bahan rujukan terpenting untuk abad ini.Mekasih...

Pagi Jumaat 13hb. Mei, 2011 lebih kurang jam 11.00 pagi, lokasi - dihadapan Masjid Telipot, Kampung Sireh, Kota Bharu, Kelantan.

Seorang aktivis Gerakan Bertindak Kembalikan Royalti Rakyat (GEGAR) Hisyamuddin Ghazali sedang memasang kain rentang tertulis "Kami Tokse Wang Ehsan, Kami Nak Royalti Minyak" dengan ditemani oleh ibu dan juga isterinya sekembalinya dari Kuliah Pagi di Jalan Dato' Pati apabila secara tiba-tiba berhenti sebuah kereta Perodua Viva berwarna putih.

Sebaik Perodua Viva berwarna putih tersebut berhenti dibelakang kereta Syam, meluru keluar 2 orang lelaki dalam lingkungan umur 40-50an dan terus menyerang Syam dengan tumbukan dan pukulan ala-ala Komando di muka, perut dan beberapa bahagian badannya.

Ibu Syam yang berada berhampiran dan cuba menghalang perbuatan Gila ke-2 lelaki terbabit terjelepok jatuh ke bahu jalan setelah ditolak dengan kasar oleh salah seorang lelaki terbabit. apa daya seorang ibu tua untuk melawan kederat seorang lelaki Gila..?

Isteri Syam yang juga berada berhampiran tidak dapat berbuat apa-apa akibat terkejut dengan kejadian sepantas kilat itu.

Selesai membelasah Syam, ke-2 lelaki terbabit pantas kembali ke kereta Perodua Viva yang dinaik oleh mereka, Syam yang separuh pitam bangkit beberapa ketika kemudian dan mendapati lelaki terbabit masih belum beredar segera mengambil gambar mereka dengan telifon bimbitnya.

Nasir Abdullah@Nasir Uban mengangkat tangan memberi amaran kepada Syam sebelum mendapatkan Syam kembali dan memukulnya setelah gambarnya dirakam.

Menyedari gambar mereka dirakam, salah seorang lelaki terbabit yang berambut putih kembali mendapatkan Syam dan memukul Syam buat kali yang ke-2 mungkin kerana tidak puas hati kemudian beredar.

Syam kemudiannya segera ke IPD Pengkalan Chepa untuk membuat laporan polis atas apa yang berlaku sebentar tadi.

Cerita dekat atas tadi bukan cerita rekaan, bukan khayalan dan bukan mitos. itu kisah benar yang berlaku pada seorang aktivis NGO di Kelantan. hasil siasatan awal beberapa sahabat, Samseng tersebut merupakan seorang ahli UMNO atau UMphorNO. Beliau Ketua Kampung (UMNO/UMphorNO) Kampung Sireh.

Nama beliau ialah Nasir Abdullah atau lebih dikenali dengan panggilan "Nasir Uban" di Kampung Sireh, bekas Ketua Pemuda UMNO/UMphorNO Cawangan Kampung Sireh dan hasil dari maklumat awal, beliau dikatakan bekerja dengan Dato' Fatmi, Setiausaha kepada Perdana Menteri Malaysia Najib Razak.

Jadi, bila gua dapat maklumat-maklumat berkenaan dengan Nasir Uban ni, terus hilang heran gua... mula-mula gua heran jugak, macam mana orang yang umurnya dah senja masih ada penyakit Gila Pandi Kutty..? bila gua tau Nasir Uban ni ahli UMNO/UMphorNO, terus gua paham. standard ahli UMNO/UMphorNO.

Kalau nak cerita pasal kejahatan dan UMNO/UMphorNO ni, 30 posting pun tak kan habis. kalau nak cari pembunuh yang masih bebas dan "dilindungi" carilah dalam UMNO/UMphorNO, kalau nak cari perogol yang masih bebas dan "dilindungi" carilah dalam UMNO/UMphorNO, kalau nak cari perompak, penyamun, perasuah, penerima rasuah, kaki pukul, kaki mabuk, kaki raba, kaki pelacur, kaki GRO, penipu dan lain-lain penjenayah berat masih bebas dan "dilindungi"...

Carilah dalam UMNO/UMphorNO...

Selama ini kita digula-gulakan "kununnya" UMNO/UMphorNO ialah pembela kepada Bangsa Melayu tetapi apa yang berlaku adalah sebaliknya. aktivis NGO yang dipukul berbangsa Melayu, beliau menyumbang tenaganya dalam Gerakan Bertindak Kembalikan Royalti Rakyat (GEGAR) yang selama ini memperjuangkan Hak Rakyat Negeri Kelantan dan Terengganu yang majoritinya ialah Bangsa Melayu.

Apa yang kita faham dekat sini..? seorang anak muda berbangsa Melayu yang memperjuangkan hak Majoriti Bangsa Melayu di Pantai Timur dipukul oleh Ahli UMNO berbangsa Melayu yang partinya dikatakan adalah 1-1nya pembela bangsa Melayu..?

Pembela Bangsa apa kalau macam ni..? Lagi baik jadi pembela BANGSAT..!

Daripada kejadian dekat atas tu, yang gua lebih paham ialah UMNO/UMphorNO takutkan Kain Rentang lebih daripada takutkan Allah dan Hukum yang dah Allah tetapkan. Kain Rentang yang tertulis kebenaran lebih ditakuti oleh puak-puak UMNO/UMphorNO berbanding dengan Hukuman yang bakal diterima di akhirat kerana tidak menunaikan janji sesama manusia.

Paling sedih dalam kes diatas ialah apabila 2 anggota polis yang melalui tempat kejadian sekadar melihat sahaja tanpa mengambil apa-apa tindakan walaupun terdapat beberapa orang saksi yang melihat dan melaporkan kejadian tersebut kepada anggota polis terbabit di tempat kejadian atas alasan "kenal sangat pelaku tersebut".

Sehingga artikel ini ditulis, pelaku (Nasir Uban) masih belum ditahan atau dipanggil untuk memberi keterangan di Balai Polis.

Butir-butir lengkap maklumat mengenai Nasir Uban, nombor pendaftaran kereta dan alamat yang didapati dari JPJ, maklumat dari penduduk kampung yang mengenali Nasir Uban semuanya telah diberikan kepada pihak polis.

Apa kita pihak polis ketika laporan selesai dibuat..?
"Ala... kira setel je la..."
Muka dah bengkak, bibir dah pecah, badan lebam-lebam, ibu pulak cedera ditolak dengan kasar kira setel..? Negara apa ini..? Negara Polis...???

Jangan sampai Rakyat bangun melawan Penguasa Undang-Undang yang tak reti hormat dan tegakkan Undang-Undang.

No comments:

Post a Comment